Z przepisu art. 70a ustawy o SW wynika, że Dyrektor Generalny SW dokonuje przeniesienia funkcjonariusza w porozumieniu z Rektorem. Zgodnie z art. 69 ust. 1 ustawy o SW funkcjonariusz może być z urzędu przeniesiony do pełnienia służby w innej jednostce organizacyjnej w przypadkach uzasadnionych ważnymi potrzebami służby. Równocześnie funkcjonariusz pełniący służbę na Uczelni może być też przeniesiony na własną prośbę do innej jednostki Służby Więziennej. Przeniesienia albo delegowania funkcjonariusza do pełnienia służby na Uczelni oraz przeniesienia albo delegowania funkcjonariusza pełniącego służbę na Uczelni dokonuje Dyrektor Generalny w porozumieniu z Rektorem. Nie jest to zatem i nie może być w świetle przepisów ustawy o SW jednostronna decyzja Dyrektora Generalnego.
Należy zatem zauważyć, że po pierwsze musi istnieć porozumienie, tj. umowa albo co najmniej zgoda, z Rektorem Uczelni w zakresie przeniesienia funkcjonariusza w ogóle (w tym pod względem ilościowym przeniesień), a także porozumienie co do konkretnego funkcjonariusza, który ma być przeniesiony oraz co do wszelkich szczegółów przeniesienia (data przeniesienia, miejsce przeniesienia itd.). Po drugie przeniesienie powinno być uzasadnione ważnymi potrzebami służby (art. 69 ust. 1 ustawy o SW). W obecnym stanie faktycznym oraz prawnym Dyrektor Generalny SW w żaden sposób nie uzasadnił przeniesienia 70 funkcjonariuszy pełniących służbę na Uczelni Służby Więziennej. Nie wykazał też żadnych ważnych potrzeb służby ani nie przedstawił nigdy Uczelni swoich „rzekomych” analiz.
Trzeba też stanowczo podkreślić, że w sytuacji zmniejszenia subwencji w 2025 roku dla Akademii Wymiaru Sprawiedliwości, a także w warunkach ryzyka zmniejszenia liczby etatów, pojawia się ryzyko niemożliwości prawidłowej realizacji dotychczasowych zadań realizowanych przez Uczelnię, w tym studiów dla służby kandydackiej oraz ze skierowaniem i studiów podyplomowych dla funkcjonariuszy Służby Więziennej.
Dopiero stworzenie Uczelni warunków do realizacji jej ustawowych obszarów działalności poprzez zapewnienie przewidzianego prawem budżetu Uczelni na rok 2025, pozwoli na to, że Uczelnia w okresie planistycznym, czyli w granicach trwającego roku akademickiego 2024/2025, zrealizuje swoje zadania w sposób niezagrażający dobru Służby Więziennej.