17 stycznia 2020 r. w siedzibie WSKiP odbyło się pierwsze sympozjum pt. „Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej ze szczególnym uwzględnieniem systemów penitencjarnych”, otwierające cykl spotkań w ramach planowanych seminariów, sympozjów oraz konferencji poświęconych zjawisku edukacji filozoficznej. Problematyka wydarzenia dotyczyła rozważań naukowo-badawczych odnoszących się do przedsięwzięć z zakresu realizowanych form edukacji filozoficznej w jednostkach oświatowych, takich jak uczelnie wyższe, szkoły oraz instytucje kultury.
W imieniu organizatorów i gospodarzy obrady otworzyli Kwestor WSKiP – ppłk Piotr Pulkowski oraz dr hab. Krzysztof Wojcieszek, profesor WSKiP – dyrektor Instytutu Społecznych Podstaw Penitencjarystyki. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele z kilku jednostek naukowych w kraju, w tym prof. dr hab. Aldona Pobojewska z UŁ oraz prof. dr hab. Artur Andrzejuk z UKSW. Główną osią programu sympozjum była pogłębiona refleksja nad pedagogicznymi aspektami edukacji filozoficznej w modelu kształcenia realizowanego na WSKiP, zaprezentowanym przez dr hab. Krzysztofa Wojcieszka. Wśród wystąpień eksperckich pierwszy głos zabrał mgr Mariusz Malinowski, który przedstawił wyniki kwerendy dotyczącej realizacji edukacji filozoficznej dla potrzeb praktyki resocjalizacyjnej. Doświadczeniami z nauczania etyki w systemie szkolnym podzielił się dr David Lipski. Z kolei dr Katarzyna Iwanicka ukazała aspekty warsztatowe efektywnego przekazu dydaktycznego, który może również służyć nauczaniu filozofii.
Organizatorem sympozjum był Instytut Społecznych Podstaw Penitencjarystyki WSKiP.
Przedsięwzięcie umożliwiło zebranym podzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą oraz inaugurowało zamysł zespołowego realizowania cyklu kolejnych spotkań poświęconym za każdym razem innym wybranym aspektom edukacji filozoficznej. Zamierzeniem organizatorów jest również publikacja materiałów powstałych w ramach prac zainicjowanych i podjętych w ramach sympozjum.
Zespół ds. public relations WSKiP